loading...
لبیک یامهدی
مصطفی خواجه سلیمی بازدید : 16 سه شنبه 24 دی 1392 نظرات (0)

3

نشانه هاي آخرالزمان
1. پيامبر خدا صلي الله عليه وآله: هر گاه آخرالزمان فرا رسد، مرگ، نيکان امت مرا گلچين مي‏نمايد؛ چنان که يکي از شما خرماهاي خوب را از طبق برمي‏گزيند.
2. پيامبر خدا صلي الله عليه وآله: هرگاه پيمان‏شکني‏ها و سست امانتي‏هاي مردم را ديدي و اين چنين بودند - حضرت مابين انگشتانش را باز کرد (کنايه از اين که با هم اختلاف داشتند)-. در اين صورت، خانه نشين و ساکت باش! و معروف را اختيار و منکر را رها ساز، تنها به کار خويش مشغول شده و از کار جامعه کناره‏گيري کن!

. پيامبر خدا صلي الله عليه وآله: هر گاه بهترينتان فرمانروا، بخشندگانتان ثروتمند و کارهايتان با مشورت باشد، روي زمين از شکم آن برايتان بهتر است. و هر گاه بدترين تان فرمانروا، بخيلانتان ثروتمند و کارهايتان به دست زنان باشد، شکم زمين از روي آن برايتان بهتر است.
4. پيامبر خدا صلي الله عليه وآله: هر گاه کار (امارت و فرمانروايي جهان) به دست نااهلان سپرده شد، در انتظار رستاخيز باشيد.
5. پيامبر خدا صلي الله عليه وآله: (هر چه) رستاخيز نزديک مي‏گردد، بر حرص و طمع مردم نسبت به دنيا افزوده مي‏شود؛ (غافل از اين که) دنيا از آنان فاصله مي‏گيرد.
6. پيامبر خدا صلي الله عليه وآله: پيش از رستاخيز، دروغگويان زياد مي‏شوند؛ از آنها برحذر باشيد.
7. پيامبر خدا صلي الله عليه وآله: از جمله نشانه‏هاي رستاخيز، اينهاست؛ برچيدن دانش، بروز ناداني، رواج زنا، شراب خواري، مردن مردان و ماندن زنان به طوري که براي پنجاه زن، يک سرپرست باشد.
8. پيامبر خدا صلي الله عليه وآله: (از نشانه‏هاي آخر الزمان اين که) پيش از رستاخيز، آشفتگي روزگار است.
9. پيامبر خدا صلي الله عليه وآله: پيش از رستاخيز، فتنه‏هايي چون پاره‏هاي شب تاريک، پديد مي‏آيد.
10. پيامبر خدا صلي الله عليه وآله: هر گاه سه رويداد را مشاهده کردي، قيامت برپا مي‏شود: ويران کردن آبادي و آباد کردن ويراني، نيکي، بد و بدي، نيک تلقي شود و شخصْ با امانت بازي کند؛ چنان که شتر با درختْ بازي مي‏کند.
11. پيامبر خدا صلي الله عليه وآله: (در آينده) فتنه‏هايي پيش خواهد آمد؛ به طوري که مرد به هنگام روز مؤمن و به هنگام شب کافر گردد، مگر کسي که خداوند او را به وسيله علم و آگاهي نجات بخشد.
12. پيامبر خدا صلي الله عليه وآله: روزگاري بر مردم پيش مي‏آيد که مردْ ميان ناتواني و نادرستي (گناه) مخير شود. هر کس چنين زماني را دريافت، ناتواني(وبي‏عرضگي) را بر نادرستي‏برگزيند.
13. پيامبر خدا صلي الله عليه وآله: اين دين به وسيله مرداني که نزد خداوند بهره‏اي ندارد، نيرو خواهد گرفت. در آخرالزمان، خسف (فرورفتگي يا خواري)، قذف (قي کردن) و مسخ (تغيير قيافه) پيش مي‏آيد؛ آن گاه که نوازندگان و آرايش‏گران پديدار شوند و شراب، حلال به شمار آيد.
14. پيامبر خدا صلي الله عليه وآله: روزگاري بر امت من پيش مي‏آيد که فقيرانْ بسيار و فقيهانْ اندک شوند و راه دانش بسته شود و آشوب گسترش يابد. و پس از آن، روزگاري فرا رسد که مرداني از امت من قرآن بخوانند، ولي از گلويشان بالاتر نرود (به مفاهيم و عمل به آن کاري ندارند). و پس از آن، زماني مي‏رسد که مشرک به خدا با مؤمن‏مجادله‏مي‏کندوسخني مانند او مي‏گويد.
15. پيامبر خدا صلي الله عليه وآله: هر آينه دستاويزهاي اسلام يکي پس از ديگري شکسته خواهد شد. هر گاه دستاويزي شکسته شد، مردم به دستاويز بعدي چنگ خواهند زد و نخستين دستاويزي که خواهد شکست حکومت حق و آخرين آنها نماز است.
16. پيامبر خدا صلي الله عليه وآله: اگر به آنچه من مي‏دانم آگاه بوديد، هر آينه بسيار گريه و کمتر خنده مي‏کرديد؛ نفاقْ آشکار گشته، امانت (داري) برچيده، (درِ) رحمتْ بسته، امينْ متهم شده و خيانت پيشه امين شمرده خواهد شد؛ به طوري که فتنه‏ها همچون شب تاريک شما را فرا خواهد گرفت.
17. پيامبر خدا صلي الله عليه وآله: روزگاري بر مردم پيش آيد که مرد به مالي که دريافت مي‏کند بي‏اعتنا باشد که آيا از حلال است يا حرام؟.
18. پيامبر خدا صلي الله عليه وآله: روزگاري بر مردم پيش آيد که همه رباخوار شوند؛ اگر کسي هم رباخواري نکند، غبارش بدو برسد.
19. پيامبر خدا صلي الله عليه وآله: روزگاري بر مردم پيش آيد که راست‏گو تکذيب شود و دروغ‏گو تصديق گردد؛ امينْ خائن شمرده شود و خائنْ امين؛ مرد شهادت دهد، بي‏آن که از او درخواست شهادت شود؛ و قسم خورد، هر چند از او درخواست قسم نشود. و (در اين صورت) خوش‏بخت‏ترين مردم، فرومايه پسر فرومايه گردد که به خدا و پيامبرش ايمان ندارد.
20. پيامبر خدا صلي الله عليه وآله: پس از من، امتم را فتنه‏هايي همانند پاره‏هاي شب تاريک فرا مي‏گيرد که مرد در آن (روزگار) به هنگام صبح، مؤمن و به هنگام شب، کافر مي‏گردد.و گروه‏هايي دينشان را در مقابل مال اندک دنيا مي‏فروشند.
21. پيامبر خدا صلي الله عليه وآله: از علائم قيامت، بدگويي، بدکاري، قطع رحم، خائن شمردن امين و امين شمردن خائن است.
22. پيامبر خدا صلي الله عليه وآله: روزگاري بر مردم خواهد آمد که آن که بر حفظ دينش مقاومت مي‏کند، مانند اين است که آتش به دست گرفته باشد.
23. پيامبر خدا صلي الله عليه وآله: روزگاري بر مردم خواهد آمد که مؤمن در آن از گوسفندش خوارتر باشد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
سلام امیدوارم برای زمینه سازی فرج مولایمان آقا امام زمان اماده باشید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 46
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 18
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 19
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 19
  • بازدید ماه : 20
  • بازدید سال : 24
  • بازدید کلی : 876